Reklamačný poriadok
I. Identifikácia obchodníka
-
1.1. Týmto Reklamačným poriadkom (ďalej aj „RP“) sa riadia právne vzťahy medzi spoločnosťou:
- Obchodné meno: Donau Fishing Center, s. r. o.
- Sídlo: Ulica Sv. Alžbety 5748/8, Dunajská Streda 929 01, Slovenská republika
- Zapísaná v Obchodnom registri: Okresný súd Trnava, Oddiel Sro, Vložka číslo 55873/T
- IČO: 56003617
- DIČ: 2122158511
- IČ DPH: SK2122158511
- Bankový účet: SK46 0200 0000 0049 3232 5153
- Predávajúci je platiteľom dane z pridanej hodnoty (ďalej aj “Predávajúci” alebo “Obchodník”) a každou osobou, ktorá je Kupujúcim produktov ponúkaných Predávajúcim na Webovom sídle Predávajúceho, a ktorá vystupuje v pozícii spotrebiteľa v zmysle ďalších ustanovení týchto Všeobecných obchodných podmienok a príslušných zákonov definujúcich spotrebiteľa, v rámci platnej legislatívy Slovenskej republiky najmä zákonov:
- Zákon č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení
- Zákon č. 40/1964 Z. z. Občiansky zákonník v platnom znení
- S výnimkou uvedenou v bode 4.4. tohto Reklamačného poriadku, ktorý upravuje právny vzťah medzi Obchodníkom a Kupujúcim, ktorý nevystupuje v postavení spotrebiteľa.
-
1.2. Emailový kontakt a telefonický kontakt na Predávajúceho je:
- Email: info@donaufishing.sk
- Tel. č.: +421 918 732 065
-
1.3. Adresa k zasielaniu písomností, reklamácií, odstúpení od zmlúv je:
- Donau Fishing Center, s. r. o.
- Bratislavská cesta 1, 930 05 Gabčíkovo, Slovenská republika
II. Základné ustanovenia
- 2.1. Týmto reklamačným poriadkom sa upravujú právne vzťahy medzi:
- Kupujúcimi, ktorí sú spotrebiteľmi
- Obchodníkom
III. Uplatnenie práva zo zodpovednosti za vady
- 3.1. Kupujúci môže uplatňovať práva zo zodpovednosti za vady, len ak:
- Vadu vytkol u Predávajúceho bez zbytočného odkladu,
- Najneskôr do uplynutia 24 mesiacov od prevzatia veci.
- Ak v tejto lehote vadu nevytkne, práva zo zodpovednosti za vady zaniknú.
IV. Zodpovednosť za vady
-
4.1. Predávajúci zodpovedá za akúkoľvek vadu, ktorú má predaná vec:
- V čase jej dodania,
- A ktorá sa prejaví do dvoch rokov od dodania veci.
-
4.2. Ak je predmetom kúpy vec s digitálnymi prvkami, pri ktorej sa má digitálny obsah dodávať alebo digitálna služba poskytovať nepretržite počas dohodnutej doby:
- Predávajúci zodpovedá za každú vadu digitálneho obsahu alebo digitálnej služby, ktorá sa vyskytne alebo prejaví počas celej dohodnutej doby,
- Najmenej však počas dvoch rokov od dodania veci s digitálnymi prvkami.
-
4.3. Pri použitej veci sa strany môžu dohodnúť na kratšej dobe zodpovednosti predávajúceho za vady ako v odsekoch 4.1 a 4.2:
- Nie však kratšej ako jeden rok od dodania veci.
-
4.4. Predávajúci zodpovedá za akúkoľvek vadu, ktorú má predaná vec v čase jej dodania Kupujúcemu:
- A ktorá sa prejaví do 6 mesiacov od dodania veci,
- A to v prípade, ak Kupujúci nevystupuje v postavení spotrebiteľa.
V. Práva zo zodpovednosti za vady
-
5.1. Ak predávajúci zodpovedá za vadu predanej veci, kupujúci má voči nemu právo:
- Na odstránenie vady opravou alebo výmenou,
- Na primeranú zľavu z kúpnej ceny,
- Alebo právo od kúpnej zmluvy odstúpiť.
-
5.2. Kupujúci môže odoprieť zaplatiť kúpnu cenu alebo jej časť:
- Kým si predávajúci nesplní povinnosti, ktoré mu vyplývajú zo zodpovednosti za vady,
- Ibaže kupujúci je v čase vytknutia vady v omeškaní so zaplatením kúpnej ceny alebo jej časti.
- Kupujúci zaplatí kúpnu cenu bez zbytočného odkladu po splnení povinností predávajúcim.
-
5.3. Kupujúci môže uplatňovať práva zo zodpovednosti za vady vrátane práva podľa bodu 5.2:
- Len ak vytkol vadu do dvoch mesiacov od zistenia vady,
- Najneskôr do uplynutia doby podľa bodov 4.1 až 4.3 tohto Reklamačného poriadku.
-
5.4. Uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady nevylučuje právo kupujúceho na náhradu škody, ktorá mu z vady vznikla.
VI. Vytknutie vady
-
6.1. Vadu možno vytknúť:
- V ktorejkoľvek prevádzkarni predávajúceho,
- U inej osoby, o ktorej predávajúci oboznámil kupujúceho pred uzavretím zmluvy alebo pred odoslaním objednávky,
- Alebo prostriedkami diaľkovej komunikácie na adrese sídla alebo miesta podnikania predávajúceho alebo na inej adrese, o ktorej predávajúci oboznámil kupujúceho pri uzavretí zmluvy alebo po uzavretí zmluvy.
-
6.2. Ak kupujúci vytkol vadu poštovou zásielkou, ktorú predávajúci odoprel prijať:
- Zásielka sa považuje za doručenú v deň odopretia.
-
6.3. Predávajúci poskytne kupujúcemu písomné potvrdenie o vytknutí vady:
- Bezodkladne po vytknutí vady kupujúcim,
- V potvrdení o vytknutí vady uvedie lehotu, v ktorej vadu v súlade s § 507 ods. 1, Zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v platnom znení odstráni.
- Lehota oznámená podľa predchádzajúcej vety nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť.
-
6.4. Ak predávajúci odmietne zodpovednosť za vady:
- Dôvody odmietnutia písomne oznámi kupujúcemu,
- Ak kupujúci znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže zodpovednosť predávajúceho za vadu:
- Môže vytknúť vadu opakovane a predávajúci nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu,
- Na opakované vytknutie vady sa § 621 ods. 3, Zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení nevzťahuje,
- Na náklady spotrebiteľa spojené so znaleckým posudkom a odborným stanoviskom sa vzťahuje § 509 ods. 2 Zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v platnom znení.
-
6.5. Ak pred uzavretím zmluvy alebo, ak sa zmluva uzatvára na základe objednávky kupujúceho, pred odoslaním objednávky, predávajúci oboznámil kupujúceho, že vady možno vytknúť aj u inej osoby:
- Konanie alebo opomenutie tejto osoby sa na účely zodpovednosti za vady považuje za konanie alebo opomenutie predávajúceho.
VII. Odstránenie vady
-
7.1. Kupujúci má právo zvoliť si odstránenie vady:
- Výmenou veci alebo opravou veci,
- Kupujúci si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil predávajúcemu neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä:
- Na hodnotu, ktorú by mala vec bez vady,
- Na závažnosť vady,
- Na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil kupujúcemu značné ťažkosti.
-
7.2. Predávajúci môže odmietnuť odstránenie vady, ak:
- Oprava ani výmena nie sú možné,
- Alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti vrátane okolností podľa bodu 7.1. druhej vety.
-
7.3. Predávajúci:
- Opravy alebo výmeny veci vykoná v primeranej lehote po tom, čo kupujúci vytkol vadu,
- Bezplatne, na vlastné náklady a bez spôsobenia závažných ťažkostí kupujúcemu s ohľadom na povahu veci a účel, na ktorý kupujúci vec požadoval.
-
7.4. Na účely opravy alebo výmeny:
- Kupujúci odovzdá alebo sprístupní vec predávajúcemu alebo osobe podľa § 622 ods. 5 Zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení,
- Náklady prevzatia veci znáša predávajúci.
-
7.5. Predávajúci dodá opravenú vec alebo náhradnú vec kupujúcemu:
- Na vlastné náklady rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým mu kupujúci dodal vadnú vec, ak sa strany nedohodnú inak,
- Ak kupujúci neprevezme vec v lehote šiestich mesiacov odo dňa, kedy ju mal prevziať:
- Predávajúci môže vec predať,
- Ak ide o vec väčšej hodnoty, predávajúci kupujúceho o zamýšľanom predaji vopred upovedomí a poskytne mu primeranú dodatočnú lehotu na prevzatie veci,
- Predávajúci bezodkladne po predaji vyplatí kupujúcemu výťažok z predaja veci po odpočítaní nákladov, ktoré účelne vynaložil na jej úschovu a predaj, ak kupujúci uplatní právo na podiel z výťažku v primeranej lehote uvedenej predávajúcim v oznámení o zamýšľanom predaji veci,
- Predávajúci môže vec na vlastné náklady zničiť, ak sa ju nepodarilo predať alebo ak predpokladaný výťažok z predaja nebude postačovať ani na úhradu nákladov, ktoré predávajúci účelne vynaložil na úschovu veci, a nákladov, ktoré by predávajúci musel nevyhnutne vynaložiť na jej predaj.
-
7.6. Predávajúci pri odstránení vady zabezpečí:
- Odstránenie veci a inštaláciu opravenej veci alebo náhradnej veci, ak si výmena alebo oprava vyžaduje odstránenie vadnej veci, ktorá bola nainštalovaná v súlade s jej povahou a účelom pred tým, ako sa vada prejavila,
- Predávajúci a kupujúci sa môžu dohodnúť, že odstránenie veci a inštaláciu opravenej alebo náhradnej veci zabezpečí kupujúci na náklady a nebezpečenstvo predávajúceho.
-
7.7. Pri odstránení vady výmenou veci:
- Predávajúci nemá právo na náhradu škody spôsobenú bežným opotrebovaním veci a na odplatu za bežné užívanie veci pred jej výmenou.
-
7.8. Predávajúci zodpovedá za vady náhradnej veci podľa § 619 Zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení.
-
7.9. Kupujúci má právo na:
- Primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty podľa § 517 ods. 1, Zákona č. 40/1964 Z. z. Občiansky zákonník v platnom znení, ak:
- Predávajúci vec neopravil ani nevymenil,
- Predávajúci vec neopravil ani nevymenil v súlade s § 623 ods. 4 a 6 Zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení,
- Predávajúci odmietol odstrániť vadu podľa § 623 ods. 2 Zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení,
- Vec má rovnakú vadu napriek oprave alebo výmene veci,
- Vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy,
- Predávajúci vyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre kupujúceho.
- Primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty podľa § 517 ods. 1, Zákona č. 40/1964 Z. z. Občiansky zákonník v platnom znení, ak:
-
7.10. Zľava z kúpnej ceny:
- Musí byť primeraná rozdielu hodnoty predanej veci a hodnoty, ktorú by vec mala, ak by bola bez vád.
-
7.11. Kupujúci nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy podľa bodu 7.9, ak:
- Sa kupujúci spolupodieľal na vzniku vady,
- Alebo ak je vada zanedbateľná,
- Dôkazné bremeno, že sa kupujúci spolupodieľal na vzniku vady a že vada je zanedbateľná, nesie predávajúci.
-
7.12. Ak sa zmluva týka kúpy viacerých vecí:
- Kupujúci môže od nej odstúpiť len vo vzťahu k vadnej veci,
- Vo vzťahu k ostatným veciam môže odstúpiť od zmluvy, len ak nemožno dôvodne očakávať, že bude mať záujem ponechať si ostatné veci bez vadnej veci.
-
7.13. Kupujúci po odstúpení od zmluvy alebo jej časti:
- Vráti vec predávajúcemu na náklady predávajúceho,
- Predávajúci zabezpečí odstránenie veci, ktorá bola nainštalovaná v súlade s jej povahou a účelom pred tým, ako sa vada prejavila,
- Ak predávajúci vec v primeranej lehote neodstráni, môže kupujúci zabezpečiť odstránenie a doručenie veci predávajúcemu na náklady a nebezpečenstvo predávajúceho.
-
7.14. Predávajúci po odstúpení od zmluvy:
- Vráti kupujúcemu kúpnu cenu najneskôr do 14 dní odo dňa vrátenia veci predávajúcemu alebo po preukázaní, že kupujúci zaslal vec predávajúcemu, podľa toho, ktorý okamih nastane skôr.
-
7.15. Predávajúci:
- Vráti kúpnu cenu kupujúcemu alebo mu vyplatí zľavu z kúpnej ceny rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci pri zaplatení kúpnej ceny, ak kupujúci výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady,
- Všetky náklady spojené s úhradou znáša predávajúci.
-
7.16. Predávajúci nemá právo na:
- Náhradu škody spôsobenú bežným opotrebovaním veci,
- A na odplatu za bežné užívanie veci pred odstúpením od kúpnej zmluvy.
VIII. Zodpovednosť za vady digitálneho plnenia
-
8.1. Obchodník zodpovedá za:
- Akúkoľvek vadu, ktorú má digitálne plnenie v čase jeho dodania,
- A ktorá sa prejaví do dvoch rokov od jeho dodania, ak ide o digitálne plnenie, ktoré sa dodáva:
- Jednorazovo, alebo
- Ako súbor jednotlivých plnení.
-
8.2. Obchodník:
- Odstráni vadu digitálneho plnenia v primeranej lehote po tom, čo spotrebiteľ vytkol vadu,
- Bezplatne a bez spôsobenia závažných ťažkostí spotrebiteľovi s ohľadom na:
- Povahu digitálneho plnenia,
- A účel, na ktorý spotrebiteľ digitálne plnenie požadoval.
-
8.3. Obchodník môže odmietnuť odstránenie vady, ak:
- Odstránenie nie je možné,
- Alebo ak by mu spôsobilo neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä:
- Na hodnotu, ktorú by malo digitálne plnenie bez vady,
- A na závažnosť vady.
IX. Zodpovednosť za vady služby
-
9.1. Zhotoviteľ zodpovedá za vady, ktoré má vec pri jej prevzatí objednávateľom.
-
9.2. Ak sa vada prejaví do uplynutia 24 mesiacov odo dňa, kedy si mal objednávateľ vec prevziať:
- Predpokladá sa, že ide o vadu, ktorú mala vec už v čase prevzatia,
- To neplatí, ak sa preukáže opak alebo ak je tento predpoklad nezlučiteľný s povahou veci alebo vady.
X. Záverečné ustanovenia
-
10.1. Tento Reklamačný poriadok tvorí neoddeliteľnú súčasť Všeobecných obchodných podmienok a Zásad a poučenia o ochrane osobných údajov tohto Webového sídla. Dokumenty – Všeobecné obchodné podmienky a Zásady a poučenia o ochrane osobných údajov tohto Webového sídla sú zverejnené na doméne Webového sídla Predávajúceho.
-
10.2. Tento Reklamačný poriadok je platný a účinný momentom jeho zverejnenia na Webovom sídle Predávajúce dňa 15.07.2024.
Tento eshop je certifikovaný http://www.pravoeshopov.sk.