Reklamačný poriadok

I. Identifikácia obchodníka

  • 1.1. Týmto Reklamačným poriadkom (ďalej aj „RP“) sa riadia právne vzťahy medzi spoločnosťou:

    • Obchodné meno: Donau Fishing Center, s. r. o.
    • Sídlo: Ulica Sv. Alžbety 5748/8, Dunajská Streda 929 01, Slovenská republika
    • Zapísaná v Obchodnom registri: Okresný súd Trnava, Oddiel Sro, Vložka číslo 55873/T
    • IČO: 56003617
    • DIČ: 2122158511
    • IČ DPH: SK2122158511
    • Bankový účet: SK46 0200 0000 0049 3232 5153
    • Predávajúci je platiteľom dane z pridanej hodnoty (ďalej aj “Predávajúci” alebo “Obchodník”) a každou osobou, ktorá je Kupujúcim produktov ponúkaných Predávajúcim na Webovom sídle Predávajúceho, a ktorá vystupuje v pozícii spotrebiteľa v zmysle ďalších ustanovení týchto Všeobecných obchodných podmienok a príslušných zákonov definujúcich spotrebiteľa, v rámci platnej legislatívy Slovenskej republiky najmä zákonov:
      • Zákon č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení
      • Zákon č. 40/1964 Z. z. Občiansky zákonník v platnom znení
    • S výnimkou uvedenou v bode 4.4. tohto Reklamačného poriadku, ktorý upravuje právny vzťah medzi Obchodníkom a Kupujúcim, ktorý nevystupuje v postavení spotrebiteľa.
  • 1.2. Emailový kontakt a telefonický kontakt na Predávajúceho je:

  • 1.3. Adresa k zasielaniu písomností, reklamácií, odstúpení od zmlúv je:

    • Donau Fishing Center, s. r. o.
    • Bratislavská cesta 1, 930 05 Gabčíkovo, Slovenská republika

 

II. Základné ustanovenia

  • 2.1. Týmto reklamačným poriadkom sa upravujú právne vzťahy medzi:
    • Kupujúcimi, ktorí sú spotrebiteľmi
    • Obchodníkom

 

III. Uplatnenie práva zo zodpovednosti za vady

  • 3.1. Kupujúci môže uplatňovať práva zo zodpovednosti za vady, len ak:
    • Vadu vytkol u Predávajúceho bez zbytočného odkladu,
    • Najneskôr do uplynutia 24 mesiacov od prevzatia veci.
    • Ak v tejto lehote vadu nevytkne, práva zo zodpovednosti za vady zaniknú.

 

IV. Zodpovednosť za vady

  • 4.1. Predávajúci zodpovedá za akúkoľvek vadu, ktorú má predaná vec:

    • V čase jej dodania,
    • A ktorá sa prejaví do dvoch rokov od dodania veci.
  • 4.2. Ak je predmetom kúpy vec s digitálnymi prvkami, pri ktorej sa má digitálny obsah dodávať alebo digitálna služba poskytovať nepretržite počas dohodnutej doby:

    • Predávajúci zodpovedá za každú vadu digitálneho obsahu alebo digitálnej služby, ktorá sa vyskytne alebo prejaví počas celej dohodnutej doby,
    • Najmenej však počas dvoch rokov od dodania veci s digitálnymi prvkami.
  • 4.3. Pri použitej veci sa strany môžu dohodnúť na kratšej dobe zodpovednosti predávajúceho za vady ako v odsekoch 4.1 a 4.2:

    • Nie však kratšej ako jeden rok od dodania veci.
  • 4.4. Predávajúci zodpovedá za akúkoľvek vadu, ktorú má predaná vec v čase jej dodania Kupujúcemu:

    • A ktorá sa prejaví do 6 mesiacov od dodania veci,
    • A to v prípade, ak Kupujúci nevystupuje v postavení spotrebiteľa.

 

V. Práva zo zodpovednosti za vady

  • 5.1. Ak predávajúci zodpovedá za vadu predanej veci, kupujúci má voči nemu právo:

    • Na odstránenie vady opravou alebo výmenou,
    • Na primeranú zľavu z kúpnej ceny,
    • Alebo právo od kúpnej zmluvy odstúpiť.
  • 5.2. Kupujúci môže odoprieť zaplatiť kúpnu cenu alebo jej časť:

    • Kým si predávajúci nesplní povinnosti, ktoré mu vyplývajú zo zodpovednosti za vady,
    • Ibaže kupujúci je v čase vytknutia vady v omeškaní so zaplatením kúpnej ceny alebo jej časti.
    • Kupujúci zaplatí kúpnu cenu bez zbytočného odkladu po splnení povinností predávajúcim.
  • 5.3. Kupujúci môže uplatňovať práva zo zodpovednosti za vady vrátane práva podľa bodu 5.2:

    • Len ak vytkol vadu do dvoch mesiacov od zistenia vady,
    • Najneskôr do uplynutia doby podľa bodov 4.1 až 4.3 tohto Reklamačného poriadku.
  • 5.4. Uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady nevylučuje právo kupujúceho na náhradu škody, ktorá mu z vady vznikla.

 

VI. Vytknutie vady

  • 6.1. Vadu možno vytknúť:

    • V ktorejkoľvek prevádzkarni predávajúceho,
    • U inej osoby, o ktorej predávajúci oboznámil kupujúceho pred uzavretím zmluvy alebo pred odoslaním objednávky,
    • Alebo prostriedkami diaľkovej komunikácie na adrese sídla alebo miesta podnikania predávajúceho alebo na inej adrese, o ktorej predávajúci oboznámil kupujúceho pri uzavretí zmluvy alebo po uzavretí zmluvy.
  • 6.2. Ak kupujúci vytkol vadu poštovou zásielkou, ktorú predávajúci odoprel prijať:

    • Zásielka sa považuje za doručenú v deň odopretia.
  • 6.3. Predávajúci poskytne kupujúcemu písomné potvrdenie o vytknutí vady:

    • Bezodkladne po vytknutí vady kupujúcim,
    • V potvrdení o vytknutí vady uvedie lehotu, v ktorej vadu v súlade s § 507 ods. 1, Zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v platnom znení odstráni.
    • Lehota oznámená podľa predchádzajúcej vety nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť.
  • 6.4. Ak predávajúci odmietne zodpovednosť za vady:

    • Dôvody odmietnutia písomne oznámi kupujúcemu,
    • Ak kupujúci znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže zodpovednosť predávajúceho za vadu:
      • Môže vytknúť vadu opakovane a predávajúci nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu,
      • Na opakované vytknutie vady sa § 621 ods. 3, Zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení nevzťahuje,
      • Na náklady spotrebiteľa spojené so znaleckým posudkom a odborným stanoviskom sa vzťahuje § 509 ods. 2 Zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v platnom znení.
  • 6.5. Ak pred uzavretím zmluvy alebo, ak sa zmluva uzatvára na základe objednávky kupujúceho, pred odoslaním objednávky, predávajúci oboznámil kupujúceho, že vady možno vytknúť aj u inej osoby:

    • Konanie alebo opomenutie tejto osoby sa na účely zodpovednosti za vady považuje za konanie alebo opomenutie predávajúceho.

 

VII. Odstránenie vady

  • 7.1. Kupujúci má právo zvoliť si odstránenie vady:

    • Výmenou veci alebo opravou veci,
    • Kupujúci si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil predávajúcemu neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä:
      • Na hodnotu, ktorú by mala vec bez vady,
      • Na závažnosť vady,
      • Na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil kupujúcemu značné ťažkosti.
  • 7.2. Predávajúci môže odmietnuť odstránenie vady, ak:

    • Oprava ani výmena nie sú možné,
    • Alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti vrátane okolností podľa bodu 7.1. druhej vety.
  • 7.3. Predávajúci:

    • Opravy alebo výmeny veci vykoná v primeranej lehote po tom, čo kupujúci vytkol vadu,
    • Bezplatne, na vlastné náklady a bez spôsobenia závažných ťažkostí kupujúcemu s ohľadom na povahu veci a účel, na ktorý kupujúci vec požadoval.
  • 7.4. Na účely opravy alebo výmeny:

    • Kupujúci odovzdá alebo sprístupní vec predávajúcemu alebo osobe podľa § 622 ods. 5 Zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení,
    • Náklady prevzatia veci znáša predávajúci.
  • 7.5. Predávajúci dodá opravenú vec alebo náhradnú vec kupujúcemu:

    • Na vlastné náklady rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým mu kupujúci dodal vadnú vec, ak sa strany nedohodnú inak,
    • Ak kupujúci neprevezme vec v lehote šiestich mesiacov odo dňa, kedy ju mal prevziať:
      • Predávajúci môže vec predať,
      • Ak ide o vec väčšej hodnoty, predávajúci kupujúceho o zamýšľanom predaji vopred upovedomí a poskytne mu primeranú dodatočnú lehotu na prevzatie veci,
      • Predávajúci bezodkladne po predaji vyplatí kupujúcemu výťažok z predaja veci po odpočítaní nákladov, ktoré účelne vynaložil na jej úschovu a predaj, ak kupujúci uplatní právo na podiel z výťažku v primeranej lehote uvedenej predávajúcim v oznámení o zamýšľanom predaji veci,
      • Predávajúci môže vec na vlastné náklady zničiť, ak sa ju nepodarilo predať alebo ak predpokladaný výťažok z predaja nebude postačovať ani na úhradu nákladov, ktoré predávajúci účelne vynaložil na úschovu veci, a nákladov, ktoré by predávajúci musel nevyhnutne vynaložiť na jej predaj.
  • 7.6. Predávajúci pri odstránení vady zabezpečí:

    • Odstránenie veci a inštaláciu opravenej veci alebo náhradnej veci, ak si výmena alebo oprava vyžaduje odstránenie vadnej veci, ktorá bola nainštalovaná v súlade s jej povahou a účelom pred tým, ako sa vada prejavila,
    • Predávajúci a kupujúci sa môžu dohodnúť, že odstránenie veci a inštaláciu opravenej alebo náhradnej veci zabezpečí kupujúci na náklady a nebezpečenstvo predávajúceho.
  • 7.7. Pri odstránení vady výmenou veci:

    • Predávajúci nemá právo na náhradu škody spôsobenú bežným opotrebovaním veci a na odplatu za bežné užívanie veci pred jej výmenou.
  • 7.8. Predávajúci zodpovedá za vady náhradnej veci podľa § 619 Zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení.

  • 7.9. Kupujúci má právo na:

    • Primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty podľa § 517 ods. 1, Zákona č. 40/1964 Z. z. Občiansky zákonník v platnom znení, ak:
      • Predávajúci vec neopravil ani nevymenil,
      • Predávajúci vec neopravil ani nevymenil v súlade s § 623 ods. 4 a 6 Zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení,
      • Predávajúci odmietol odstrániť vadu podľa § 623 ods. 2 Zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení,
      • Vec má rovnakú vadu napriek oprave alebo výmene veci,
      • Vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy,
      • Predávajúci vyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre kupujúceho.
  • 7.10. Zľava z kúpnej ceny:

    • Musí byť primeraná rozdielu hodnoty predanej veci a hodnoty, ktorú by vec mala, ak by bola bez vád.
  • 7.11. Kupujúci nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy podľa bodu 7.9, ak:

    • Sa kupujúci spolupodieľal na vzniku vady,
    • Alebo ak je vada zanedbateľná,
    • Dôkazné bremeno, že sa kupujúci spolupodieľal na vzniku vady a že vada je zanedbateľná, nesie predávajúci.
  • 7.12. Ak sa zmluva týka kúpy viacerých vecí:

    • Kupujúci môže od nej odstúpiť len vo vzťahu k vadnej veci,
    • Vo vzťahu k ostatným veciam môže odstúpiť od zmluvy, len ak nemožno dôvodne očakávať, že bude mať záujem ponechať si ostatné veci bez vadnej veci.
  • 7.13. Kupujúci po odstúpení od zmluvy alebo jej časti:

    • Vráti vec predávajúcemu na náklady predávajúceho,
    • Predávajúci zabezpečí odstránenie veci, ktorá bola nainštalovaná v súlade s jej povahou a účelom pred tým, ako sa vada prejavila,
    • Ak predávajúci vec v primeranej lehote neodstráni, môže kupujúci zabezpečiť odstránenie a doručenie veci predávajúcemu na náklady a nebezpečenstvo predávajúceho.
  • 7.14. Predávajúci po odstúpení od zmluvy:

    • Vráti kupujúcemu kúpnu cenu najneskôr do 14 dní odo dňa vrátenia veci predávajúcemu alebo po preukázaní, že kupujúci zaslal vec predávajúcemu, podľa toho, ktorý okamih nastane skôr.
  • 7.15. Predávajúci:

    • Vráti kúpnu cenu kupujúcemu alebo mu vyplatí zľavu z kúpnej ceny rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci pri zaplatení kúpnej ceny, ak kupujúci výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady,
    • Všetky náklady spojené s úhradou znáša predávajúci.
  • 7.16. Predávajúci nemá právo na:

    • Náhradu škody spôsobenú bežným opotrebovaním veci,
    • A na odplatu za bežné užívanie veci pred odstúpením od kúpnej zmluvy.

 

VIII. Zodpovednosť za vady digitálneho plnenia

  • 8.1. Obchodník zodpovedá za:

    • Akúkoľvek vadu, ktorú má digitálne plnenie v čase jeho dodania,
    • A ktorá sa prejaví do dvoch rokov od jeho dodania, ak ide o digitálne plnenie, ktoré sa dodáva:
      • Jednorazovo, alebo
      • Ako súbor jednotlivých plnení.
  • 8.2. Obchodník:

    • Odstráni vadu digitálneho plnenia v primeranej lehote po tom, čo spotrebiteľ vytkol vadu,
    • Bezplatne a bez spôsobenia závažných ťažkostí spotrebiteľovi s ohľadom na:
      • Povahu digitálneho plnenia,
      • A účel, na ktorý spotrebiteľ digitálne plnenie požadoval.
  • 8.3. Obchodník môže odmietnuť odstránenie vady, ak:

    • Odstránenie nie je možné,
    • Alebo ak by mu spôsobilo neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä:
      • Na hodnotu, ktorú by malo digitálne plnenie bez vady,
      • A na závažnosť vady.

 

IX. Zodpovednosť za vady služby

  • 9.1. Zhotoviteľ zodpovedá za vady, ktoré má vec pri jej prevzatí objednávateľom.

  • 9.2. Ak sa vada prejaví do uplynutia 24 mesiacov odo dňa, kedy si mal objednávateľ vec prevziať:

    • Predpokladá sa, že ide o vadu, ktorú mala vec už v čase prevzatia,
    • To neplatí, ak sa preukáže opak alebo ak je tento predpoklad nezlučiteľný s povahou veci alebo vady.

 

X. Záverečné ustanovenia

  • 10.1. Tento Reklamačný poriadok tvorí neoddeliteľnú súčasť Všeobecných obchodných podmienok a Zásad a poučenia o ochrane osobných údajov tohto Webového sídla. Dokumenty – Všeobecné obchodné podmienky a Zásady a poučenia o ochrane osobných údajov tohto Webového sídla sú zverejnené na doméne Webového sídla Predávajúceho.

  • 10.2. Tento Reklamačný poriadok je platný a účinný momentom jeho zverejnenia na Webovom sídle Predávajúce dňa 15.07.2024.

 

Tento eshop je certifikovaný http://www.pravoeshopov.sk.

Vytvořil Shoptet | Design Shoptak.cz